Ceo život točkić na mišu koristimo pogrešno!

Slika: IGN youtube
0

Miš za računar je periferija bez koje danas skoro pa i ne možemo (zavisi od namene računara). U 99.9% slučajeva točkić koristimo kako bismo pomerali stranice gore i dole, ponekad levo i desno. I logično je koristiti točkić tako, ali izumitelj ove funkcije kaže drugačije.

Naime, izumitelj točkića za miš Jack McCauley, takođe i koosnivač Oculus-a, je tokom IGN intrevjua rekao:

It’s not used in the way that I intended it to be used…. I intended it to move forward into an application. So you can go X and Y with a cursor, but I wanted to go into it.

U prevodu: „Ne koristi se na način na koji sam imao nameru da se koristi… Namerio sam da se koristi za kretanje u aplikaciju. Dakle, možete pomerati kursor po X i Y osi, ali ja sam želeo da idem u aplikaciju.“

3d mouse wheel original
Kretanje kroz interfejs aplikacije pomoću točkića po Z osi. Slika: saznajnovo

Malo je teže prevesti bukvalno, ali u suštini Jack je točkić napravio kako bi korisnik mogao da ide u dubinu kroz interfejs aplikacije, odnosno po nekoj Z osi. Točkić je, dakle, trebao da doda treću dimenziju aplikacijama, ali su ga svi počeli koristiti za pomeranje stranice po Y (često i X) osi.

Da li mislite da je bolje koristiti toćkić kao što sada i koristimo, ili možda onako kako je trebalo od samog početka?

Izvori TNW IGN
Povezano

Napiši komentar

Email adresa neće biti javno prikazana!

Ukoliko vam je potrebna pomoć, savet... možete poslati upit preko kontakt stranice.