Ovako bi izgledalo igranje igrice iz „drugog lica“
Svaki gejmer zna da postoje igrice koje se igraju iz „prvog lica“ i iz „trećeg lica“, a šta je sa igricama iz „drugog lica“? Da li takve igrice postoje uopšte?
Prvo da razjasnimo šta znači kada je igrica u prvom i trćem licu.
First Person
Kada kažemo da je igra u prvom licu (iliti da se igra iz prvog lica) mislimo na to da je kamera pozicionirana negde u predelu očiju karaktera u igrici – ono što vidi karakter vidi i igrač. „Prvo lice“ je uzeto kao bukvalni prevod od engleskog naziva „First person“.
Da bi igrica bila u prvom licu tačka posmatranja mora biti postavljena tako da se priča odvija iz ugla karaktera kojim igrač upravlja. U suštini, ako možete reći tokom igranja igre „ja sam uradio/la to i to“ onda je igrica u prvom licu.
Third Person
Ako pak karaktera u igrici gledamo sa leđa onda je to igrica u trećem licu (engl. Third Person). U tom slučaju igrač može reći „ona/on je uradila/o to i to“ misleći na karaktera u igri kojeg vidi na ekranu.
Second Person
I tu dolazimo do glavnog pitanja: kako bi izgledao gejmplej igre iz drugog lica?
U ovom slučaju igrač bi rekao „ti radiš to i to“ misleći na samoga sebe, što je malo teže izvesti nego reći i zbog toga su ovakve igre veoma, veoma retke.
Ipak, postoji jedan dobar primer kako bi izgledalo igranje igre iz drugog lica, a to je jedna misija u igrici „Driver: San Francisko„.
U toj igri postoji jedna misija pod nazivom „The Target“ koja se igra u drugom licu, a zadatak vam je da eleminišete… sebe!
Ukratko o igri
U ovoj igri vi ste policajac koji može da preuzme telo bilo kog vozača zahvaljujući super-moći koju posedujete. Vaš karakter treba da pobedi zlikovca i da bi to odradio odlučuje da se infiltrira u njegov klan i to uradi iznutra.
U ovoj misiji vaš karakter još jednom preuzima telo jednog njihovog člana Ordela kako bi ispunio misiju njegove šefice Lejle. Ideja je: raditi sa Lejlom tako da ništa ne posumnja i na kraju je odvesti u policijski pritvor.
Problem nastaje kada Lejla naredi Ordelu (vama) da prati jedan žuti auto. Ordel pita da li će ih taj auto dovesti do mene, a ona odgovara „To jeste meta“. Kada Ordel ugleda žuti auto shvata da je meta zapravo on (pravi on, tj. vi). I tada kreće misija u kojoj trebate da uhvatite sebe.
Objašnjenje drugog lica
Vi ste u telu drugog karaktera iz igre (Ordel) i pratite sebe (pravog sebe). Kamera je u prvom licu Ordela i na ekranu vidite svog igrača, tj. svoj auto, kojim vi upravljate iz trećeg lica.
Dakle, gledate iz prvog lica sebe i upravljate svojim pravim karakterom iz trećeg lica.
Zvuči konfuzno? I jeste, zato nema mnogo igrica koje se igraju iz drugog lica.
Da bi se ovo postiglo potrebno je veliko umeće za pozicioniranje kamere tako da uvek na ekranu vidite sebe u trećem licu ali iz prvog lica drugog karaktera kako biste mogli da upravljate svojim karakterom.
Samo u ovakvoj situaciji možete reći „ti radiš to i to“ jer zapravo gledate sebe iz prvog lica kako radite nešto: „ti si skrenuo levo“, „ti si zakočio“… itd.
Ovo je veoma lepo objasnio i demonstrirao jedan Jutjuber, što me je i inspirisalo da napišem ovaj članak. On je još pokušao da „prevari“ igru i u tome uspeo. Pogledajte njegov video:
Ipak, postoji još nekoliko primera kako bi izgledala igra u drugom licu, ali mislim da je ovo najbolji za sada.